Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Współpraca rodziców ze szkołą.

Współpraca rodziców ze szkołą.

„Współpraca rodziców ze szkołą”

Nadrzędnym celem współpracy rodziców ze szkołą jest dziecko - jego wszechstronny i harmonijny rozwój, zaspakajanie potrzeb, stymulowanie rozwoju osobowości, wiedzy i umiejętności, przezwyciężanie ewentualnych trudności dydaktycznych oraz wychowawczych.

Prawidłowy rozwój dziecka oraz sukces wychowawczy i edukacyjny zależą w głównej mierze od rodziców. Tylko nie zawsze rodzice zdają sobie w pełni sprawę z własnej roli oraz czy czują się na siłach, by wypełnić ją świadomie i z miłością. W wielu przypadkach współpraca rodziców ze szkołą układa się zupełnie dobrze. „W sytuacjach, w których te relacje nie są najlepsze, można zaobserwować dwa wzorce :”

• rodzice zaangażowani w życie szkoły, mniej lub bardziej

• rodzice, którzy od samego początku „znikają z pola widzenia” i są nieosiągalni nawet wtedy, gdy ze strony szkoły pojawiają się próby nawiązania kontaktu.

„Rodzice często nie mają jednak świadomości tego, akie prawa im przysługują w szkole swoich dzieci. Sami nie starają się bądź, nie umieją się dowiedzieć, nie uważają tego rodzaju wiedzy za konieczną, a często też nie wierzą, że ich głos czy zaangażowanie przyniesie jakikolwiek efekt. Niektórym rodzicom wygodniej jest zrzucić na szkołę odpowiedzialność za kształcenie i wychowanie a także obarczyć całkowitą odpowiedzialność za pojawienie się problemów.”

Na ogół współpracę z rodzicami podejmuje się w przypadku dzieci, które mają problemy natury dydaktycznej, doznają niepowodzenia edukacyjne lub stwarzają problemy wychowawcze w klasie lub w szkole.

Tak, więc podsumowując rodzice powinni brać aktywny udział w życiu szkoły i z zainteresowaniem śledzić szkolną rzeczywistość dziecka. Podejście rodzica podszyte tylko i wyłącznie podejrzliwością i kontrolowaniem nie sprzyja w najmniejszym stopniu współpracy ze szkołą oraz szkodzi także dziecku. Żaden nauczyciel nie stanie się lepszym tylko dlatego, że obserwuje , kontroluje oraz bacznie się mu przygląda rodzic.

Przeciwnie! Szkoła i pracujący w niej nauczyciele potrzebują całkowitego zaufania ze strony rodzica a także sami muszą być otwarci na wszelakie propozycje.

Szkoła może zyskać w rodzicach oddanych partnerów w tworzeniu środowiska edukacyjnego, nawet, jeśli nie wszyscy biorą w tym udział. Najbardziej istotne jest tu to, że rezultatem tej współpracy jest prawidłowe funkcjonowanie dziecka w szkole.

                                                                                           opracowała

                                                                                           Izydora Lemańska

 

Data dodania: 2024-04-23 09:34:03
Data edycji: 2024-04-23 09:36:08
Ilość wyświetleń: 83

Dzieje chemii i przemysłu chemicznego biegną dalej naprzód! W tej dziedzinie nie ma ani stacji końcowej, ani stanu nasycenia, ani skrzepnięcia fali wielkiej ewolucji.

Eugeniusz Kwiatkowski
Gmina Kolbudy
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej